תוכן מכירתי

עולם השיווק עובר אבולוציות כל הזמן. משפטים כמו "דע מאין בעת ולאן אתה הולך" או- "העבר הוא שיהיה" או "החיים הם גלגל" או "ההיסטוריה חוזרת על עצמה" או כל וריאציה אחרת- נכונה במידה זו או אחרת.
לפני כמה עשרות שנים, לא היה צורך בפרסום.
בתקופת המערב הפרוע למשל היה בכל עיירה נפח אחד, בנקאי אחד, שריף, אחד, נגר אחד ואולי גם שוקולטייר אחד.
לאחר מכן, כשכבר היו שניים, ועולם הסחר החל לתפוס מקום של כבוד, היה צורך בפרסום. פתאום הנגר הזה הוא טוב ומקצועי יותר, מבצע פה, 1+1 שם וכל דבר שגרם לתפוס את תשומת ליבם של הלקוחות והצרכנים.
כמה עשרות שנים לאחר מכן ראה אור הספר של אל ולורה ריס שנקרא "שקיעת הפרסום ועליית יחסי הציבור" והנה תפס לו מקום של כבוד ענף חדש. כתבות פה, מאמרים שם, עלונים "אובייקטיבים" פינות בתוכניות בוקר, אודטה וכולי.
מה קורה אחרי שכולם כבר יודעים שחוץ מהמחיר אין אמת בעיתונות (לא לרצוח את השליח- אני לא המצאתי את זה, דודו טופ"ז ז"ל כבר אמר את זה הרבה לפניי)?
עוברים שוב לאבולוציה חדשה- עידן התוכן השיווקי.
פה כבר קרה משהו מעניין.
אמנם גם בתקופת הפרסום לא היה באמת מקצוע שנקרא קופירייטר או ארט דיירקטור, לא היה ניתן ללמוד את זה במוסדות להשכלה גבוהה, אבל אט אט החלו כן ללמוד את התחום במקומות יעודיים- גם אם לא תמיד כתואר אלא כקורס כזה או אחר, אבל עכשיו קרה כבר משהו אחר.
היות ותחום התוכן השיווקי מזוהה מאד עם תקופת הדיגיטל והאונליין, נוצר מצב שבו מי שמתכנת עמוד נחיתה או מעלה באנר לפייסבוק- פתאום הופך לקופירייטר, עורך תוכן, מומחה לשיווק וכל זאת כשתחום ההתמחות שלו הוא בכלל טכנולוגי.
איך הם הפכו את עצמם למומחים?
פשוט מאד- הם עשו Me Too. מה זה אומר?
רצית קמפיין דיגיטלי לעסק שלך, הלכת למומחה לדיגיטל, הוא "למד" את השוק ועשה לך משהו דומה. אולי לקמפיין מאוסטרליה מענף דומה לשלך, אולי מדרום אפריקה ואולי פה מישראל בתקווה שלא יתבעו אותך.
הבעיה היא שתחום התוכן השיווק נוסד על ידי אנשי שיווק ללא קשר לאנשי מכירות.
זה יצר מצב שתוכן שיווקי ישר נראה כמו משהו שאיש מכירות לא היה אומר.
כשהתחלתי לשים לב לתופעה הזו, התחלתי לכתוב תוכן מכירתי לחברות וארגונים, או, לכל הפחות- לעבור להם על התוכן השיווקי ולשפר אותו.
אני ממליץ לכם בבואכם לכתוב תוכן שיווקי לעשות 3 פעולות חשובות:
1. לקחת מישהו שמכר בחייו ולא רק לימד איך עושים את זה או כתב על זה
2. להעביר את התכנים דרך פילטרים של מכירות, תנו לאנשי מכירות להעיף מבט ולהכריע
3. תכתבו תוכן בשפה מדוברת ולא בשפה כתובה

לוטן סגל – סדנת מכירות לעובדים

2018-10-12T10:13:39+00:00

השאר תגובה