מזה שנים שהבן שלי מביע התלהבות לתחום המכירות.

הוא סוג של "כישרון טבעי" ולעתים נראה שזה בא לו בקלות:

אין לו בושה לפנות לאנשים/ילדים שהוא לא מכיר,

מגיל צעיר הוא תקשר עם מבוגרים וצעירים כאחד,

וכולי.

לאחרונה, לפני שעברנו דירה,

הוא שאל אותי אם הוא יכול לנצל את ההזדמנות שעשה סדר בחדר

(קורה פעם בליקוי חמה)

כדי לעשות "מכירת חצר".

הוא שמע סיפורים, ממני, מסבא וסבתא שלו,

על התקופה שהתגוררנו בניו-יורק

ונהגנו לפקוד פעם ב… בשבתות/ימי ראשון מכירות חצר.

חצי מהצעצועים שלי בחדר היו משם.

ברור שהסכמתי, הצעתי לעזור (גם אחותו הקטנה)

ויצאנו לדרך.

הייתי המום, הוא ירד לפרטים, הכין שלטים ומבצעים,

הכשיר והדריך את אחותו מה להגיד ומתי

והיה רגיש ומדהים לקהל הילדים וההורים.

הוא נתן להם לקחת צעצועים ולשחק איתם שעה בגינה כדי:

"לראות שאתה מתחבר אליהם"

הוא בילה זמן בלדבר עם האחים הקטנים/גדולים

וחילק את הקשב שלו בצורה מדהימה.

עד כה, יצא לו להגיע להרצאות וסדנאות שלי לא פעם

כשהם היו פתוחים לציבור,

ולא פעם הרים את ידו ושאל שאלות (לעתים לא פשוטות) בסוף הסשן.

כשסיימנו הוא שאל אותי אם "זה שווה פוסט" שלי.

אמרתי לו שקודם כל הוא שווה בלי קשר לדברים אחרים

וברור שזה שווה פוסט.

אמרתי לו שיכתוב לבד (יש לו כישרון דיבור וכתיבה ככה שלא רציתי להרוס).

התוצאה לפניכם:

המדריך למכירת חצר.

מה שנקרא- "לא נגעתי"…

13 הטיפים למכירת חצר מאת נוב

  1. תשקיעו קצת זמן ותסדרו לכם דוכן: כאשר אתם מסתובבים עם כל החפצים שלכם בשקית, ילדים, שהם הקונים הפוטנציאליים, לא יוכלו לראות את כל המוצרים החבואים. לעומת זאת, אם תפרשו את רוב המוצרים לעיני העוברים ושבים- יש יותר סיכוי שיבחינו במשהו שהם אוהבים.
  1. שעות מתאימות מייצרות מכירות מדהימות: בוקר וערב אינם שעות טובות למכירת חצר ולכן רצוי להימנע מלהקים דוכן בשעות האלה. לעומת זאת, שעות אחה"צ הם זמן מעולה, הילדים משתחררים מהגנים והקייטנות, חלק מהם ילכו לשחק בגינה, ולכן זה המועד הטוב ביותר לייצר מכירות.
  1. השלט שולט: השלט של מכירת החצר הוא פריט שיווקי מאוד חשוב. הקפידו שהוא יהיה גדול ורצוי בצבעים זוהרים (מחקרים מראים ששילוב של שחור/צהוב או כחול/צהוב יעשו אחלה של עבודה). אפשר לקשט את השלט בעזרת סמיילים או אימוג'ים וסמלים שמשדרים חיוביות ואווירה טובה ונינוחה כדי לייצר הרגשה של "הכנסת אורחים".

הנה דוגמה לשלט טוב: (בתגובות)

  1. תנו לילדים להתנסות, וכך תסגרו יותר עסקאות: במקום לחסום ילדים מנגיעה במוצרים, תנו להם מספר דקות כדי לנסות לשחק במוצר שהם מתעניינים בו, זה יגדיל את הסיכוי שהם יקנו את המוצר ואפילו יתחילו לנג'ס להורים שלהם ויחסכו מכם את מאמץ המכירה.
  1. קהל טוב הכל טוב: תתאימו את המוצרים שאתם מוכרים לקהל שאתם רוצים למכור לו.

לדוגמא: עדיף לא לנסות למכור בובת פאוור ריינג'ר לילד בן 12 ולא למכור בובת פיה לילד. כדאי לחלק לקטגוריות כדי שכל קהל ידע בדיוק לאיפה הוא צריך לפנות וגם קהלים שונים לא יפריעו לקהלים אחרים (חלוקה גאוגרפית).

  1. תעסיקו עובדים כשעזרה צריכים: כשאתם עושים מכירת חצר יהיה קשה מאוד להחזיק דוכן וגם למכור ולהביא ילדים לדוכן (כלומר גם לעסוק בשיווק וגם במכירות). כדאי לשכור את שירותיו של עובד או אפילו שניים שיעזרו בדוכן ויקבלו שכר כלשהו. את השכר יש לקבוע מראש, אפשר 'פיקס' (קבוע) אפשר לפי שעה ואפשר על בסיס אחוזים והצלחה. הסכם זה יחסוך תסכולים וסיכוכים עתידיים. אגב, לעתים הזמן המשותף והקרבה אליכם יהיה שכר ראוי (לא פעם אני מעסיק את אחותי הקטנה מבלי לשלם לה, היא מבסוטית ומשחקת בגינה וההורים מבסוטים שיכולים לנוח צהרים).
  1. Location location location: תקימו את הדוכן שלכם בגינה מרכזית או במקום שהרבה אנשים וילדים עוברים כדי שיהיה יותר אנשים ויותר אנשים שווה יותר מכירות. לא פעם אני מבצע תצפיתנות על לוקיישן כלשהו כדי לוודא שהוא באמת מתאים וחזק.
  1. נימוס זה פלוס: כדי שילדים ירצו לקנות אצלכם תשקיעו בהם כמה דקות ועיזרו להם למצוא משהו מתאים. לא פעם אני שומע ילדים שמוכרים בגינה ואומרים משפטים כמו: "ילדה לא לגעת בבקשה!" או "תיזהרו לא לשבור אחרת תשלמו על זה" וגם "אם אתם לא קונים כלום בבקשה תתרחקו ותאפשרו לילדים אחרים לקנות". ככה לא עושים עסקאות כמובן.
  1. עודף: זה אמנם פרט טכני יחסית, אבל מאוד מאוד חשוב. לא פעם ילדים שוכחים להביא כסף קטן מהבית או להיערך מבעוד מועד (לפרוט במכולת השכונתית) ונאלצים להפסיד עסקאות ולחזור הביתה עם חלק גדול מהמוצרים שהם רצו למכור. תזכרו שהלקוחות לא באו לקנות, הם באו לגינה לשחק ולעתים מה שיש להם בארנק זה שטר של מאה או חמישים ועד שתמצאו פתרון- הם יהיו כבר בגינה הבאה.
  1. אל תהיה חזיר- תוריד במחיר: תהיו גמישים, מדי פעם תעשו הנחות ומבצעים, זה אוטומטית יגרום לילדים לרצות יותר את המוצר וגם ישכנע את ההורים שזו עסקה מצוינת שאסור להם לפספס. חשבו מראש על מבצעים כמו לדוגמה- בחצי השעה האחרונה שלכם בגינה אפשר לצייר איקס גדול על השלט ולכתוב "הכל בחצי מחיר" או בתחילת היום אפשר לעשות "מבצע סיפתח".
  1. להכיר את הלקוח בכל הכוח: אחת הטעויות הנפוצות זה להיות עסוקים כל הזמן בלמכור במקום להכיר את קהל היעד שלכם. ילד הגיע לדוכן? ילדה מרימה חפץ כלשהו לידיים? הקפידו לשאול אותם שאלות כדי להכיר אותם. איפה הם גרים? איפה הם לומדים? מי החברים שלהם? מה הם אוהבים? עם הידע הזה תוכלו למכור להם יותר וגם לרכוש חברים חדשים בקלות.
  1. זה לגמרי פייר למכור יותר: זכרו! הלקוח כרגע רכש? זה הזמן הכי טוב שיש למכור לו משהו נוסף- לאחותו, להורים, לחברים. אל תתפשרו על מוצר אחד לילד אחד. זכרו שמחשבה מייצרת מציאות ואם אתם רואים בראש שכל ילד או ילדה ירכשו מכם שני מוצרים- זה יעבוד לכם ברוב המקרים.
  1. פה לאוזן, חבר מביא חבר- ככה מרוויחים יותר: אחת הטעויות הנפוצות היא שברגע שראיתם את הכסף אתם עוברים ללקוח הבא. זכרו לחזק את המכירה שלכם: "עשית קנייה מעולה!" וגם לבקש שיביאו חברים "אני פה רק בשעה הקרובה, אולי יש לכם חברים שישמחו לקנות משהו, תוכלו גם לשחק איתם אחרי זה בגינה".