• מדוע להוריד פעולות אל הפועל משפר יחס המרה ורותם את עובדי המותג?
  • למה אסור להשאיר השראה בתוך הראש שלנו?
  • מדוע חשוב להפוך מסר שלילי לחיובי? מה הערך המוסף ומה מרוויחים מכך?
  • ועוד!

 

תוך כדי הפסקה קצרה בסדנת מכירות, קלטתי, בזווית העין, שהכפתור הקטן בשירותי העובדים לא עובד. מעליו מדבקה עליה כתוב:

"כפתור קטן לא עובד!" (סימן הקריאה במקור 😊).

 

ניצלתי את הדקות הנותרות של ההפסקה וביקשתי ממנכ"ל החברה מדבקה ריקה וכתבתי עליה:

"אבל הגדול כן עובד אז תחשבו בגדול!" (לגבי סימן קריאה- אותו כנ"ל).

 

כמה תובנות מדליקות מהסיפור הזה:

 

-שיפור יחס המרה – אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

שיפור יחס המרה לא קורה בבום. זה קורה עקב לצד אגודל. צעדים קטנים אך משמעותיים שביום יום קשה לראות אותם אבל מתחברים לסיפור אחד גדול.

 

-הפיכת רעיונות לביצוע משימות

כולנו מלאים ברעיונות. ההבדל הוא ביישום.

לא פעם אני יושב עם בעלי עסקים או מנהלים שזורקים לי: "כן, זה משהו שיהיה נחמד לעשות עליו סרטון או לכתוב עליו".

ואז אני אומר להם: "אז תעשו?"

והתשובה: "לא… זה ייקח זמן… זה מצריך הגהה, עריכה, צילום, עזוב אותך… סיפור".

החיים קורים בפעולות שאנחנו מבצעים ולא רק ברגע השראה שחולפים ומתחלפים זה בזה. לא פעם הטעות היא שאנשים רוצים "לראות בראש" את התמונה המלאה או התוצאה. זה לא תמיד עובד כך ויש ערך מוסף אדיר לניסוי וטעיה והפקת לקחים בדיעבד.

 

-ריזן וואי – צרו לכם על מה לדבר

תחום המכירות מבוסס לא מעט על מקרי אירוע, סיפורי לקוח וסטורי-טלינג.

מי שחושב שהכישורים החשובים ביותר הם: ניהול מו"מ, נטרול התנגדויות, טכניקות לסגירת עסקה… טועה ובגדול!

ברגע שאתם עושים דברים (ראו סעיף קודם) הם מתווספים להמון סיפורים אותם תוכלו להעביר הלאה ולשדר ללקוחות שאתם יודעים על מה אתם מדברים וגם האמון יעלה בעקבות כך מה שישפר יחס המרה ומייצר מעגל הצלחה גדול.

אני מוכן להתערב אתכם, שאין סיכוי בעולם שבשבועיים הקרובים לא אספר את סיפור המדבקה מספר פעמים בפגישות מכירה.

 

-התחלה ברגל ימין

כל ההתחלות מאתגרות ומרגשות (וגם מפחידות לעתים).

כשאני מבצע פעולה כ"כ פשוטה ומנכ"ל / סמנכ"ל / מנהל בכיר רואה אותה, זה משדר לו: "הבחור הזה פועל, עושה, זז, נע".

הוא מרגיש בידיים טובות וזה משקיט את הנפש ומייצר נינוחות לעבוד ולהטמיע דברים נוספים.

 

-קל ופשוט

קל זה לא פשוט.

מערכות ההפעלה של הסלולרי שלנו מאד פשוטות להפעלה ותפעול. אייקונים על המסך של אפליקציות, לוחצים, ו… הופס! ווייז פועל, הפייס נפתח, תיבת המייל קופצת.

האם היה קל לפתח את המסך הזה?

ברור שלא. אלפי מהנדסים ומפתחים עבדו שנים כדי לגרום לזה להיות פשוט (ועד ימי אנו עדיין משפרים זאת).

קל זה לא (בהכרח) פשוט ופשוט זה לא (בהכרח) קל.

לקחת מדבקה, לכתוב עליה משפט ולהצמיד לקיר- זה קל וגם פשוט.

מה שפשוט וגם קל- תבצעו!!!

 

-חיוביות

המסר של "לא עובד" משדר, לתת המודע, מסר שלילי. ע"י פעולה מאד פשוטה אפשר לאזן את המסר הזה ולהפוך אותו למקורי, לשדר שאנחנו שונים, יצירתיים, מקוריים, מבודלים.

נאה דורש (מהעובדים) נאה מקיים! (ולא סתם הכיתוב במדבקה של הגדול, גדולה מהקטן).

 

-אנרגיה ותשוקה

עצם חיפוש המדבקה, הכיתוב, הקופי והביצוע הרים לי (ולצוות) אנרגיות. תשוקה היא תכונה מדבקת ונדירה. חפשו לעשות דברים שמדליקים אתכם (תרתי משמע).

 

-מנהיגות ודוגמה אישית

ברגע שאתם פועלים בצורה שכזו ומראים לצוות שאתם חושבים מחשבה מקורית, מוציאים אותה אל הפועל מהר, הצוות רואה, לומד ומיישם (חלקו לכל הפחות).

יש מנהלים שישר קולטים עליהם שהם טורבו, ספידי גונזלס (לקוראי הצעירים- סמכו עלי שהייתה דמות שכזו בעבר). הצוותים שלהם פועלים בצורה זהה היות ולא פעם דומה-מושך-דומה. כמי שמסתובב בריצפות מכירה יום-יום, קל לי לראות את ההבדלים.

 

לסיכום,

רגעי השראה נמצאים בכל מקום. אל תשאירו אותם רק בראש שלכם, אף אחד חוץ מכם לא מבקר שם (בתא השירותים לעומת זאת מבקרים לא מעט… וזה גם אחד המקומות מעוררי ההשראה ביותר בעולם המערבי).

יש לכם משהו? תורידו אותו לפעולה במהירות.

תפעלו ושמשו דוגמה אישית.