לצפיה בסרטון לחצו כאן

תוך כדי צפייה בפרק 'מאסטר-שף' עם הבת שלי, ראיתי את "כרטיס הביקור"-(ההצגה העצמית בתוכניות ריאליטי) של המתמודד מהסרטון הזה. בפרץ ספונטניות, החלטתי לשלוח לאחת מקבוצות הווטסאפ לצוות המכירות והמנהלים של אחד המותגים שאני מלווה לאחרונה, תרגיל.

התרגיל היה- לצפות בסרטון, לזהות ולמנות כמה שיותר אלמנטים מתחום המכירות. עשיתי את זה כי המפגש האחרון איתם עסק ב-"נאום מעלית" ולקיחת הפניות. אחרי שהם "בילו" איתי כבר 7 מפגשים ארוכים ואינטנסיביים, יש להם את השפה וה"כושר" לבצע את התרגיל ביעילות.

 

אז בעוד הם- חבורת האריות מהארגון, מתקשקשים שם בקבוצה, לכם, פה, ב"שו-שו", אגלה ואחשוף כמה דברים שמצאתי.

 

כוחו של סיפור ושימוש נכון ב- "נאום מעלית" הוא כלי מטורף לכל מי שמוכר, משפיע, משכנע, משווק, מפרסם, מיח"צן, ובכלל- להורים, לילדים, למורות ומורים ואפילו לרוקחים וכוורנים.

 

ממליץ בחום, לצפות בסרטון הקצרצר הזה (41 שניות בלבד) ולכתוב לעצמכם את הנקודות לפני שאתם קוראים את הניתוח שכתבתי.

 

=סט וסטינג

הסיפור מתחיל בכך שהבחור מספר שהוא עזב קריירה מצליחה בהי-טק וחזר לעבוד כדבוראי (מי שמכין דבש אבל תכף תבינו שזה לא "מושג" נכון) כמו אבא וסבא שלו.

 

בנוסף, הוא מספר על ההקרבה- "ירדתי בשני שליש בשכר אבל אני שמח פי שבע" (או שבעה, תלוי אם נלך על תרגום מאיך שהוא דיבר או איך שאיש/ת הכתוביות כתב/ה 😊).

 

לכל סיפור טוב יש התחלה ולכל התחלה יש כמה דברים חשובים: הסטינג- למה הסיפור מתרחש/ מתקיים/ מסופר? למה שנקשיב? "הקפצת קשב"- למה הסיפור שווה שיספרו אותו? ומנוע– אירוע מחולל שמתחיל את הסיפור ומניע אותו קדימה.

 

=תשוקה והתלהבות

אחד המשפטים שאני הכי אוהב (והוא מוזכר בספר שכתבתי) שייך למר זיג זיגלר, מאמן מכירות טקסני ומרצה למוטיבציה. כמות ההגיגים והמשפטים ששמעתי ממנו לאורך עשרים שנה- היא אדירה.

המשפט אומר:

"על כל עסקה שאיבדת כי התלהבת יתר על המידה, תאבד 99 עסקאות אם לא תתלהב מספיק". היכולת שלנו להתלהב היא מדבקת, והיא גם נדירה.

הבחור הזה מספר לנו שהוא גאה במקצוע שלו בצורה מתלהבת ואותנטית.

 

=חזרתיות וחיוביות

הוא משתמש בשפה חיובית וחוזר מספר פעמים על צמד המילים "מאד מאד". רוב האנשים לא מתלהבים ולא שמחים (לצערנו, בטח בימים כאלו). לכן, כשאדם אומר "מאד" זה כבר שם אותו רמה אחת מעל, וכשהוא אומר כל הזמן מאד מאד- זה נשמע ממש כמו התלהבות של ילד/ים.

מאוחר יותר הוא אומר "אני מאד מאד אוהב לבשל עם דבש".

 

=ווק דה טוק + שואו דונט טל

כצופים, אין לנו מושג אם דבש יוצא לו מה-$%$ או שהוא דווקא אוהב אותו, אבל מספיק להקשיב לבחור שנייה כדי להבין שהוא חי את מה שהוא אומר. הפה והלב שלו שווים. הוא מוסיף דבש לכל דבר.

 

=שפה "חיה"

הוא אומר משפטים כמו: "אבל מה לעשות- זה זורם לי בדם" ובכך מכניס אותנו (כמו מציצנות) לחייו של אדם שעוסק בתחום שרובנו לא עוסקים בו.

 

"אם יש למישהו פרדס, הוא מזמין את הדבורים שלו"…

 

הבחירה להשתמש במילה "להזמין" מעידה על רגש, לב, פתיחות, יצירתיות ושחייה נגד הזרם. תת המודע שלנו אומר "וואי, הכוורן הזה מדבר אחרת, הוא לא כוורן רגיל" (והכי מצחיק- אין לנו מושג מה זה אומר "כוורן רגיל").

 

=מטבעות לשון, התחכמות ובידול

שימו לב איך הוא מתאר דברים תוך כדי שהוא מנפץ מיתוסים ופרות קדושות: "אני לא מגדל דבורים אני מטפל בהן".

"זו טעות נפוצה לחשוב שדבוראי עסוק בדבש, דבש הוא תוצר לוואי".

 

ע"י כך שאנחנו מקשיבים לו אנחנו גם לומדים משהו ולכן (ובהמשך למציצנות) הוא מעניק ערך. כעת נוכל "להעביר את זה הלאה" באם נרצה בכך ולהפוך בעצמנו למספרי סיפורים ע"י דיקלום ההסברים שלו.

 

=הסברים, הרחבות ושימוש בידע

הוא מסביר במשך כמה שניות על התהליך: "בזכות האבקה יש את הפירות, הדבורים אוגרות צוף, ממנו הן מכינות דבש". כאשר אתם זורקים לאוויר עובדה מעניינת, תשקלו להרחיב אותה אפילו יותר, במשפט או שניים, ולא להשאיר את זה כמושג בודד בלבד.

 

=שפת גוף וחיוך

הבחור מחייך המון, מדבר עם הידיים אבל לא בצורה מוגזמת– בחלק מהצילומים אפשר לראות אותו מזיז אותן אבל בעיקר כי מדובר בתוכנית בישול ותוך כדי שהוא מדבר הוא מבשל, מצד שני בחלקים שהוא מדבר למראיין, רואים את הכתפיים זזות תוך כדי ומעת לעת הוא מרים יד אחת או את שתיהן.

 

זיהיתם דברים נוספים שאתם רוצים לחלוק? עשו לי השב או שלחו הודעת ווסאטפ למספר האישי שלי: 052-6189393

 

עכשיו כל מה שנותר לכם זה רק ליישם ו… להצליח!

 

נ.ב. "טיפ כוח" לסיום-

לא פעם, אני מלמד אנשי מכירות לחיות חיים תשוקתיים ו"גדולים" ולשקף אותם ללקוחות.

על מה אני מדבר?

בין אתם אתם צופים ב-"אח הגדול" או בתוכנית מגניבה יותר, בין אם אתם קוראים רומן או ספר מקצועי ואפילו אם אתם מתרגלים מדיטציה ומקשיבים למחשבות שקופצות לראש- קחו את מה ש"תפס" אתכם והעבירו אותו הלאה, ללקוחות.

כלומר, מעצם קריאת הטקסט הזה, ומעצם הצפייה שלכם בסרטון, כבר רכשתם כמה סיפורים טובים לספר ללקוחות שלכם  (או לילדים, בני או בנות הזוג, קולגות, ספקים, מנהלים, עובדים, חברים, קרובי משפחה… מי לא?)

הבחירה שלנו האם לספר סיפורים ולהעשיר את החיים של כל מי שמסביבנו- היא בידינו. אם תנסו תיווכחו שהמון אנשים יעופו עליכם מצד אחד, ומצד שני יוכלו לקחת את מה שהעברתם להם ולעשות ב-ד-י-ו-ק את אותו הדבר בעצמם.

 

"אתה יודע דניאל, אתמול קראתי איזה מאמר של איזה מומחה למכירות שכתב על מתמודד במאסטר שף…" ידה ידה דה

 

או-

"גאולה, תקשיבי קטע, יש איזה כוורן אחד, שהיה הייטקיסט בדיוק כמוך, ובדיוק כמו שאת רוצה ללמוד ריקוד כמו אמא שלך אבל לא מעזה, אז תקשיבי למה שהוא עשה…"

 

או-

"גירית, הבוקר אני מקבל ניוזלטר של איזה אחד- אפילו לא זוכר את השם שלו, בקיצור לגבי מה שסיפרת לי על בעלך אתמול- אז גם הוא אומר, ככוורן, שהוא לא מגדל דבורים אלא מטפל בהן, כלומר מטפח, שזה בדיוק איך שתיארת את תפיסת העולם של בעלך"

 

אנשים יבינו שאתם מקשיבים להם, חושבים עליהם ויצאו נשכרים.